З 12 березня в Україні запроваджено карантин у навчальних закладах та низка
інших заходів з протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19. В умовах
загальнонаціонального карантину на кафедрі МСТ навчальний процес було організовано
дистанційно.
Протягом більш ніж двох місяців кожен день карантину для багатьох
викладачів кафедри розпочинався традиційно: заняття в он-лайн режимі, перегляд пошти,
перевірка домашніх завдань, підготовка чергових завдань і тестів... Викладачі кафедри
використовують різні платформи і інструменти для дистанційного навчання.
Заняття проводяться за допомогою системи управління курсами Moodle, Google
Classroom, Hangouts Meet. Всього на кафедрі створено понад 40 дистанційних
курсів.Викладачі кафедри використовують для листування зі студентами всі можливі
месенджери та соцмережі: скайп, вайбер, телеграм, інстаграм, а також використовують ці
платформи для трансляції занять. Традиційні інструменти – сайт нашого університету
nure.ua, електронна пошта, телефон.
З 4 по 17 травня пройшла сесія у студентів 4 курсу – потоку ВПВПС-16. І багатьом
викладачам довелося задуматися – як проводити іспит в он-лайн режимі. Навчальний
відділ підготував рекомендації, але власний досвід вище всіх рекомендацій. Всі викладачі
розробили екзаменаційні білети, виклали в розділі «Іспит» практичні завдання, а деякі
підготували тести. 4 іспити і 3 заліки – це сесія на 4 курсі. На початку іспиту викладач і
студенти зустрілися на відеоконференції в Google Hangouts Meet. Для підтвердження
участі в іспиті кожен студент надсилав зі своєї адреси на домені nure.ua лист викладачеві,
у відповідь отримав pdf-файл з екзаменаційним білетом. Крім цього створювався
ScreenShot екрану, що ідентифікує особу студента. Протягом двох годин студенти писали
вручну відповіді на питання своїх білетів, а потім прикріплювали свої відповіді у вигляді
pdf-файлів в розділ «Завдання». Оцінка залежала не тільки від того, наскільки добре
підготовлені відповіді на білет, але й від роботи в семестрі, виконаних лабораторно-
практичних завдань та пройдених тестів.
Після сесії у студентів потоку ВПВПС-16 і ВПВПСу-17 розпочалась
передатестаційна практика. Багато поліграфічних підприємств, видавництв та IT-компаній
працюють дистанційно, але у наших студентів є чітко визначене завдання – курс на
бакалаврський диплом, і часу до захисту залишилося небагато.
Дистанційне навчання надає нові можливості, причому, не тільки студентам, а й
викладачам. І на цей раз, новий досвід – дистанційні захисти курсових робіт на третьому
курсі в он-лайн режимі. Захист курсових робіт проводився із двох дисциплін «Web-
технології» та «Технології підготовки електронних видань». Кожен студент обирав свою
тему для курсового проекту, розробляв свій навчальний сайт або електронне видання,
підбирав матеріал, наповнював авторським контентом своє видання або Web-систему.
Робота велася протягом усього семестру, консультації проводилися в режимі онлайн, так і
сам захист теж пройшов дистанційно. Всі студенти виступали по черзі, завантажували
свої презентації і виступали з невеликими доповідями по презентації перед членами
комісій і всією студентською групою. Звичайно було складно і відповідально, працювала
комісія, слухали всі студенти, додавалося хвилювання у студентів і всі відчували
відповідальність за свою роботу.
Таким чином, студенти отримали новий досвід он-лайн захистів своїх робіт, який
безсумнівно стане в нагоді при формуванні їх компетентностей як фахівців. Це вміння
представляти і захищати результати своєї роботи, вирішувати завдання, що вимагають
творчого і інженерного підходу, нових програмних інструментів, методів і алгоритмів.
Результати показали, що студенти вітають нові виклики і готові братися за непрості, але
цікаві завдання!
А попереду захисти бакалаврів. Побажаємо нашим випускникам 4 курсу успішних
захистів і творчих успіхів, а викладачам – більше цікавих творчих робіт наших студентів! і
звичайно ж- міцного здоров'я!